Kurvilise tee legendid

Kurvilise tee legendid

L

Genre

Documentary, Sport

Director

Tarvo Mölder

Run time

2h 12min

“Ott Tänak – The Movie” tegijate uus 80ndate ajastu ja rallifilm “Kurvilise tee legendid” on lugu Eesti tipp-rallisõitjatest sportlastena Nõukogude Liidu absurdses süsteemis.

Eestlased olid 80ndatel nii kiired, et N.Liidu koondises sõitis igal hooajal mitu meie ekipaaži. Ott Tänaku ja Markko Märtini kombel maailma tipptiimides sõitmine oli tollaste sportlaste jaoks siiski kättesaamatu unistus. Nende jaoks oligi tipp Nõukogude Liidu koondise liikme staatus, sest kaugemale ei olnud võimalik raudse eesriide tõttu pürgida. „Ei olnud mõtet unistadagi, see oli meie saatus,“ ütleb filmis endine kaardilugeja ja Harju KEK-i rallitiimi juht Toomas Diener.

N. Liidu koondise sõitja koha nimel käis tihe rebimine, seal sõitmine oli iga võidusõitja unistus teiselgi põhjusel - riigis, kus kõik oli defitsiit, sõltus välismaale pääsemisest ka meeste majanduslik heaolu.

Filmis saab osa ka nelja peategelase, Ilmar Raissare, Vello Õunpuu, Hardi Metsa ja Vallo Sootsi, kunagiste autode taassünnist. Tänaseks kultusobjetiks saanud Lada VFTS-e toodeti Leedus teeneka võidusõitja Stasys Brundza juhtimisel. Kuigi need olid 1/6 planeedi kiireimad ralliautod, oli ikkagi tegemist “vene tehnikaga”. Legendaarse spordireporteri Are Elleri sõnul isegi tollased välismaised tipp-rallisõitjad imestasid, milliseid imetegusid meie mehed nende kastidega maailmas korda saatsid.

Filmi tootis Sterotek Film, produtsent Eero Nõgene, režissöör Tarvo Mölder, stsenarist Kaidi Klein.

Genre

Documentary, Sport

Director

Tarvo Mölder

Run time

2h 12min

“Ott Tänak – The Movie” tegijate uus 80ndate ajastu ja rallifilm “Kurvilise tee legendid” on lugu Eesti tipp-rallisõitjatest sportlastena Nõukogude Liidu absurdses süsteemis.

Eestlased olid 80ndatel nii kiired, et N.Liidu koondises sõitis igal hooajal mitu meie ekipaaži. Ott Tänaku ja Markko Märtini kombel maailma tipptiimides sõitmine oli tollaste sportlaste jaoks siiski kättesaamatu unistus. Nende jaoks oligi tipp Nõukogude Liidu koondise liikme staatus, sest kaugemale ei olnud võimalik raudse eesriide tõttu pürgida. „Ei olnud mõtet unistadagi, see oli meie saatus,“ ütleb filmis endine kaardilugeja ja Harju KEK-i rallitiimi juht Toomas Diener.

N. Liidu koondise sõitja koha nimel käis tihe rebimine, seal sõitmine oli iga võidusõitja unistus teiselgi põhjusel - riigis, kus kõik oli defitsiit, sõltus välismaale pääsemisest ka meeste majanduslik heaolu.

Filmis saab osa ka nelja peategelase, Ilmar Raissare, Vello Õunpuu, Hardi Metsa ja Vallo Sootsi, kunagiste autode taassünnist. Tänaseks kultusobjetiks saanud Lada VFTS-e toodeti Leedus teeneka võidusõitja Stasys Brundza juhtimisel. Kuigi need olid 1/6 planeedi kiireimad ralliautod, oli ikkagi tegemist “vene tehnikaga”. Legendaarse spordireporteri Are Elleri sõnul isegi tollased välismaised tipp-rallisõitjad imestasid, milliseid imetegusid meie mehed nende kastidega maailmas korda saatsid.

Filmi tootis Sterotek Film, produtsent Eero Nõgene, režissöör Tarvo Mölder, stsenarist Kaidi Klein.

Info

Rating

For All Audiences

Production year

2023

Global distributor

Estonian Theatrical Distribution OÜ

Local distributor

Estonian Theatrical Distribution OÜ

In cinema

4/28/2023