Sel suvel ootamatult lahkunud suurmeister Abbas Kiarostami oli üks väheseid vanema põlvkonna režissööre, kes pärast 1979. aasta revolutsiooni Iraani jäi. Seda otsust on ta pidanud oma loominguteel kõige määravamaks ning sellest ajast peale on Kiarostami loominguline impulss ja "iraanilikkus" omavahel ühte põimunud, kujundades aastakümnete vältel selle riigi filmikunsti loomujooni. Iraani kinole lähenedes on tähtis mõista valitsevaid olusid - tegu on riigiga, kus kunst allub tugevale tsensuurile ning väga paljude teemade kujutamine pole filmilinal lubatud. Piirangud ja reeglid on omakorda aidanud välja kujuneda omapärasel, rohkelt igavikulist ja sümboolset kasutaval väljenduslaadil.
Lo-fi esteetikas üles võetud dokumentaalfilm on kulgemine läbi rahulike, kuid varjatud tähendust kandvate etüüdide, läbi mitme aastaaja ning tegevusringi. "76 minutit ja 15 sekundit" ei ava meile Kiarostamit niivõrd režissööri kui pigem multitalendina, heites pilku tema paljudesse loomingulistesse tegevustesse, alates fotograafiast ja lõpetades poeesiaga. See on tundlik, igas mõttes lähedalt üles võetud portree.
Filmi on vändanud fotograaf Seifollah Samadian, Kiarostami kauaaegne sõber ja kaastööline.
Enne filmi näidatakse Abbas Kiarostami lõpetamata lühifilmide kogumikku plaanitud 15-minutilist filmi “Vii mind koju”. Tervikuna näeb publik filmi 2017. aasta Cannes’i filmifestivalil.
Martin Oja
PÖFF 2016: 76 minutit ja 15 sekundit Abbas Kiarostamiga
76 Minutes and 15 Seconds with Abbas Kiarostami
Žanr
Dokumentaalfilm
Lavastaja
Seifollah Samadian
Filmi pikkus
1t 32min
Žanr
Dokumentaalfilm
Lavastaja
Seifollah Samadian
Filmi pikkus
1t 32min
Sel suvel ootamatult lahkunud suurmeister Abbas Kiarostami oli üks väheseid vanema põlvkonna režissööre, kes pärast 1979. aasta revolutsiooni Iraani jäi. Seda otsust on ta pidanud oma loominguteel kõige määravamaks ning sellest ajast peale on Kiarostami loominguline impulss ja "iraanilikkus" omavahel ühte põimunud, kujundades aastakümnete vältel selle riigi filmikunsti loomujooni. Iraani kinole lähenedes on tähtis mõista valitsevaid olusid - tegu on riigiga, kus kunst allub tugevale tsensuurile ning väga paljude teemade kujutamine pole filmilinal lubatud. Piirangud ja reeglid on omakorda aidanud välja kujuneda omapärasel, rohkelt igavikulist ja sümboolset kasutaval väljenduslaadil.
Lo-fi esteetikas üles võetud dokumentaalfilm on kulgemine läbi rahulike, kuid varjatud tähendust kandvate etüüdide, läbi mitme aastaaja ning tegevusringi. "76 minutit ja 15 sekundit" ei ava meile Kiarostamit niivõrd režissööri kui pigem multitalendina, heites pilku tema paljudesse loomingulistesse tegevustesse, alates fotograafiast ja lõpetades poeesiaga. See on tundlik, igas mõttes lähedalt üles võetud portree.
Filmi on vändanud fotograaf Seifollah Samadian, Kiarostami kauaaegne sõber ja kaastööline.
Enne filmi näidatakse Abbas Kiarostami lõpetamata lühifilmide kogumikku plaanitud 15-minutilist filmi “Vii mind koju”. Tervikuna näeb publik filmi 2017. aasta Cannes’i filmifestivalil.
Martin Oja
Lo-fi esteetikas üles võetud dokumentaalfilm on kulgemine läbi rahulike, kuid varjatud tähendust kandvate etüüdide, läbi mitme aastaaja ning tegevusringi. "76 minutit ja 15 sekundit" ei ava meile Kiarostamit niivõrd režissööri kui pigem multitalendina, heites pilku tema paljudesse loomingulistesse tegevustesse, alates fotograafiast ja lõpetades poeesiaga. See on tundlik, igas mõttes lähedalt üles võetud portree.
Filmi on vändanud fotograaf Seifollah Samadian, Kiarostami kauaaegne sõber ja kaastööline.
Enne filmi näidatakse Abbas Kiarostami lõpetamata lühifilmide kogumikku plaanitud 15-minutilist filmi “Vii mind koju”. Tervikuna näeb publik filmi 2017. aasta Cannes’i filmifestivalil.
Martin Oja
Lisainfo
Vanusepiirang
(none)
Valmimisaasta
2016
Global distributor
Iranian Independents
Levitaja
Pimedate Ööde Filmifestival MTÜ
Kinos alates
23.11.2016