Mis juhtuks, kui maailm äkitselt lõppeks? Need filmid mängivad selle mõttega nii narratiivselt kui eksperimentaalselt, ilma et tunduksid postapokalüptilised. Jaapani sõdalaste võitlus on kõrvuti klassikaliste muuseumieksponaatidega ning kodumaalt lahkumine on mõnikord ainus võimalus edasi liikuda. Alates raamatute põhjal loodud filmidest kuni heli ja pildi vahelise projektsiooni ning grupiparanoiast dekonstrueeritud inimliikumiseni ei saa siin mitte midagi iseenesestmõistetavalt võtta. Üks tulekahju võib hävitada kõik, kuid see jõud, mida need filmid vahendavad, on piisav, et hoida teid ärksana ka pärast lõputiitreid.
Loss
Provintsisõdade käigus on paljud hukkunud. Lossiarhitekt leiab teesaalile alternatiivse rolli - sellest saab koht, kus sõdurid saavad tagasi oma humaansuse.
Raskemeelsuse füüsika
Vahel on apokalüpsis rangelt isiklik asi… Oleme kõik immigrandid, isegi kui ainus riik, mille selja taha oleme jätnud, on lapsepõlvemaa ühes nätsupaberikogu, mänguautode, lelude ja põsemusidega. Tunneme end alles siis lõplikult koju jõudnuna, kui avame kohvri - ajakapsli, milles on varjul nooruse peidetud aarded. Film on esimene täispikk, juba antiikajal tuntud vahamaalitehnikat kasutades loodud animatsioon. Theodore Ushev film põhineb Bulgaaria kirjaniku Georgi Gospodinovi romaanil, jutustab Rossif Sutherland.
Vaikelu
Eksperimentaalse stop-motion'i tehnikas loodud animatsiooni peaosas astuvad üles erinevatest aegadest ja kohtadest pärit muuseumieksponaadid. Pilti saadavad jutustajad, kes peavad silmitsi seisma kaasaegse pingelise eluga. Tegelaskujud uurivad läbi seitsme eraldiseisva stseeni vaikelu teemat eri nurkade alt: antiiksel veimevakal seisev paar läheb lahku ja süttib põlema, iidne kuju klaasvitriinis on tüdinud kuulmast dünaamilisest potentsiaalist, mis peitub jagatud töökohtades, ning jooksja savipotil on jäänud lõksu igikestvasse treeningsessiooni.
Lapsed
Animeeritud lühifilm uurib grupidünaamikat. Kuidas me ennast määratleme, kui oleme kõik võrdsed?
4:3
Erinevad projektsioonid kombineeruvad, segunevad ja saavad üheks. Kaksteist animatsioonilõiku ühinevad, et luua rütmiline dialoog heli ja pildi vahelise olemusliku seose uurimiseks, milleks kasutatakse 16 mm laiust filmilinti, värvi ja projektorit. Teos on vaadeldav kui lühifilm, multisensoorne installatsioon ja virtuaalreaalsus.
Ei tea mis
Filmi põhiideeks on kombineerida meelelahutus ja avangardi. Manipuleeritud üksikaadrid keskenduvad eeskätt heliefektidele, kui film muutub järgemööda ulmeliseks, unenäoliseks, konstruktivistlikuks ja isegi abstraktseks.
Käes on karude tund
Sel ööl põlevad majad. Mehed ja naised värisevad. Laste hordid tulevad kokku ja uluvad, tantsides tuhal nagu metsikud karud. Piisab ühest hüüdest, et neid kõiki uinakust äratada.
Anima võistlusprogramm 3
Animation Competition 3
Žanr
Animatsioon, Lühifilmid
Filmi pikkus
1t 13min
Žanr
Animatsioon, Lühifilmid
Filmi pikkus
1t 13min
Mis juhtuks, kui maailm äkitselt lõppeks? Need filmid mängivad selle mõttega nii narratiivselt kui eksperimentaalselt, ilma et tunduksid postapokalüptilised. Jaapani sõdalaste võitlus on kõrvuti klassikaliste muuseumieksponaatidega ning kodumaalt lahkumine on mõnikord ainus võimalus edasi liikuda. Alates raamatute põhjal loodud filmidest kuni heli ja pildi vahelise projektsiooni ning grupiparanoiast dekonstrueeritud inimliikumiseni ei saa siin mitte midagi iseenesestmõistetavalt võtta. Üks tulekahju võib hävitada kõik, kuid see jõud, mida need filmid vahendavad, on piisav, et hoida teid ärksana ka pärast lõputiitreid.
Loss
Provintsisõdade käigus on paljud hukkunud. Lossiarhitekt leiab teesaalile alternatiivse rolli - sellest saab koht, kus sõdurid saavad tagasi oma humaansuse.
Raskemeelsuse füüsika
Vahel on apokalüpsis rangelt isiklik asi… Oleme kõik immigrandid, isegi kui ainus riik, mille selja taha oleme jätnud, on lapsepõlvemaa ühes nätsupaberikogu, mänguautode, lelude ja põsemusidega. Tunneme end alles siis lõplikult koju jõudnuna, kui avame kohvri - ajakapsli, milles on varjul nooruse peidetud aarded. Film on esimene täispikk, juba antiikajal tuntud vahamaalitehnikat kasutades loodud animatsioon. Theodore Ushev film põhineb Bulgaaria kirjaniku Georgi Gospodinovi romaanil, jutustab Rossif Sutherland.
Vaikelu
Eksperimentaalse stop-motion'i tehnikas loodud animatsiooni peaosas astuvad üles erinevatest aegadest ja kohtadest pärit muuseumieksponaadid. Pilti saadavad jutustajad, kes peavad silmitsi seisma kaasaegse pingelise eluga. Tegelaskujud uurivad läbi seitsme eraldiseisva stseeni vaikelu teemat eri nurkade alt: antiiksel veimevakal seisev paar läheb lahku ja süttib põlema, iidne kuju klaasvitriinis on tüdinud kuulmast dünaamilisest potentsiaalist, mis peitub jagatud töökohtades, ning jooksja savipotil on jäänud lõksu igikestvasse treeningsessiooni.
Lapsed
Animeeritud lühifilm uurib grupidünaamikat. Kuidas me ennast määratleme, kui oleme kõik võrdsed?
4:3
Erinevad projektsioonid kombineeruvad, segunevad ja saavad üheks. Kaksteist animatsioonilõiku ühinevad, et luua rütmiline dialoog heli ja pildi vahelise olemusliku seose uurimiseks, milleks kasutatakse 16 mm laiust filmilinti, värvi ja projektorit. Teos on vaadeldav kui lühifilm, multisensoorne installatsioon ja virtuaalreaalsus.
Ei tea mis
Filmi põhiideeks on kombineerida meelelahutus ja avangardi. Manipuleeritud üksikaadrid keskenduvad eeskätt heliefektidele, kui film muutub järgemööda ulmeliseks, unenäoliseks, konstruktivistlikuks ja isegi abstraktseks.
Käes on karude tund
Sel ööl põlevad majad. Mehed ja naised värisevad. Laste hordid tulevad kokku ja uluvad, tantsides tuhal nagu metsikud karud. Piisab ühest hüüdest, et neid kõiki uinakust äratada.
Loss
Provintsisõdade käigus on paljud hukkunud. Lossiarhitekt leiab teesaalile alternatiivse rolli - sellest saab koht, kus sõdurid saavad tagasi oma humaansuse.
Raskemeelsuse füüsika
Vahel on apokalüpsis rangelt isiklik asi… Oleme kõik immigrandid, isegi kui ainus riik, mille selja taha oleme jätnud, on lapsepõlvemaa ühes nätsupaberikogu, mänguautode, lelude ja põsemusidega. Tunneme end alles siis lõplikult koju jõudnuna, kui avame kohvri - ajakapsli, milles on varjul nooruse peidetud aarded. Film on esimene täispikk, juba antiikajal tuntud vahamaalitehnikat kasutades loodud animatsioon. Theodore Ushev film põhineb Bulgaaria kirjaniku Georgi Gospodinovi romaanil, jutustab Rossif Sutherland.
Vaikelu
Eksperimentaalse stop-motion'i tehnikas loodud animatsiooni peaosas astuvad üles erinevatest aegadest ja kohtadest pärit muuseumieksponaadid. Pilti saadavad jutustajad, kes peavad silmitsi seisma kaasaegse pingelise eluga. Tegelaskujud uurivad läbi seitsme eraldiseisva stseeni vaikelu teemat eri nurkade alt: antiiksel veimevakal seisev paar läheb lahku ja süttib põlema, iidne kuju klaasvitriinis on tüdinud kuulmast dünaamilisest potentsiaalist, mis peitub jagatud töökohtades, ning jooksja savipotil on jäänud lõksu igikestvasse treeningsessiooni.
Lapsed
Animeeritud lühifilm uurib grupidünaamikat. Kuidas me ennast määratleme, kui oleme kõik võrdsed?
4:3
Erinevad projektsioonid kombineeruvad, segunevad ja saavad üheks. Kaksteist animatsioonilõiku ühinevad, et luua rütmiline dialoog heli ja pildi vahelise olemusliku seose uurimiseks, milleks kasutatakse 16 mm laiust filmilinti, värvi ja projektorit. Teos on vaadeldav kui lühifilm, multisensoorne installatsioon ja virtuaalreaalsus.
Ei tea mis
Filmi põhiideeks on kombineerida meelelahutus ja avangardi. Manipuleeritud üksikaadrid keskenduvad eeskätt heliefektidele, kui film muutub järgemööda ulmeliseks, unenäoliseks, konstruktivistlikuks ja isegi abstraktseks.
Käes on karude tund
Sel ööl põlevad majad. Mehed ja naised värisevad. Laste hordid tulevad kokku ja uluvad, tantsides tuhal nagu metsikud karud. Piisab ühest hüüdest, et neid kõiki uinakust äratada.
Lisainfo
Vanusepiirang
(none)
Valmimisaasta
2019
Global distributor
--
Levitaja
Pimedate Ööde Filmifestival MTÜ
Kinos alates
21.11.2019